זו"נ הנפרדים

     ה"ס פנימיוחיצונישהושרש בנקודים מכח עליית המלכות לנקבי עיניים, שנחלקה כל מדרגה לחצאיןלגו"ע ואח"פואח"פ יצאו מבחי' ראשמשום שהסת"א המכונה ראש נעשה במלכות שבמקום עינים למעלה מאח"פ, וע"כ הסת"ב נתפשט למקום אח"פ ונעשו משום זה לגוף ולבחי' חג"ת.
     והנה הגוף והסת"ב חזה אינם יוצאים במקום אח"פאלא למטה מפה, משום שליטת שורש הא' הקדוםלעלייתמ"ן לנקבי עיניים. ונבחן שאח"פ דראש יצאו ונשפלו למטהמפה, ופרצוף זה נק' חיצוניונקבה. אמנם בפנימיותנבחןאשרהסת"ביוצאבאמתבמקוםאח"פממש, כי נמשך אחר המלכות שבנקבי עינים, ופרצוף זה נק' פנימיוזכר. (ע" פנימי וחיצון ).

» מילון ערכים בקבלה